Konu: Senkronizasyonla ilgili sorunları giderme Salı Eyl. 03, 2013 12:53 am
İngiliz anahtarı simgesinde bir senkronizasyon hatası bildirimi görüyorsunuz ve bunu çözmek için yardıma ihtiyaç duyuyorsunuz veya bir bilgisayarda senkronize ettiğiniz verilerde değişiklik yaptığınız, ancak değişikliklerinizi başka bir bilgisayarda görmüyorsunuz.
Çözümler
İngiliz anahtarı simgesinde senkronizasyon hatası bildirimini tıkladığınızda, aşağıdaki mesajları görüyorsunuz:
Senkronizasyon Hatası: Tekrar oturum açın
Oturum açma bilgileriniz eski (ör. şifrenizi yeni değiştirdiniz veya Google Hesabınız için 2 adımlı doğrulamayı açtınız).
Google Hesabınızın şifresini değiştirdiyseniz, aşağıdaki adımları uygulayın:
Hata mesajını tıklayın ve Google Hesabınızın kullanıcı adını ve yeni şifreyi girin.
Bir parola girmeniz istenirse, önceki Google Hesabı şifrenizi girin. Bir özel parola belirlediyseniz, Google Hesabı şifreniz yerine bunu kullanın.
2 adımlı doğrulamayı etkinleştirdiyseniz, aşağıdaki adımları uygulayın:
Tam ayrıntılar için hatayı tıklayın.
Oturum açmanız istenirse, Google Hesabı kullanıcı adınızı ve şifrenizi girin. Bu alana, uygulamaya özel bir şifre girmeyin.
Bu mesajı, bir bilgisayarda özel bir senkronizasyon şifreleme parolası ayarladığınızda veya Google Hesabınızın şifresini yeni değiştirdiğinizde görürsünüz.
Bir bilgisayarda özel bir parola oluşturduysanız, senkronize edilen diğer tüm bilgisayarlarınızda aynı parolayı girmeniz gerekir. Senkronize edilen diğer bilgisayarların İngiliz anahtarı simgesinde , parolanızı güncellemenizi isteyen bir hata bildirimi görebilirsiniz.
Bu sorunu çözmek için aşağıdaki adımları izleyin:
İngiliz anahtarı menüsünde Senkronizasyon Hatası: Senkronizasyon Parolasını Güncelleyin'i tıklayın.
"Gelişmiş senkronizasyon ayarları" iletişim penceresinde, "Şifreleme parolası" bölümü altında, aşağıdakilerden birini görürsünüz:
“Google Hesabı şifrenizin farklı bir sürümü kullanılarak şifrelenmiş verileriniz zaten var.” Bu mesajı görürseniz, önceki Google Hesabı şifrenizi girin.
“Bir parolayla önceden şifrelenmiş verileriniz var”. Bu mesajı görürseniz, özel parolanızı girin.
Özel parolamı unutursam ne yapmalıyım?
Özel parolanıza erişemiyorsanız, senkronizasyonu sıfırlamanız gerekir.
Senkronize edilmiş verileriniz (yer işaretleri, uygulamalar vb.) yerel bilgisayarınızda kullanılabiliyorsa, Google Hesap Özetinizde oturum açın.
Chrome Senkronizasyonu bölümünde, Senkronizasyonu durdur ve verileri Google'dan siltıklayın. Bu adım, verileri Google’ın sunucularından kaldırır. Yerel bilgisayarınızdaki veriler ise etkilenmez.
Ayarlar sayfasının "Oturum Aç" bölümünde aşağıdaki hata mesajlarını görürsünüz.
Senkronizasyon hizmeti alan adınızda kullanılamıyor
Senkronizasyon işlemi için muhtemelen bir Google Apps hesabı kullanıyorsunuzdur. Yöneticinizle, alan adınız için senkronizasyon özelliğinin etkinleştirilip etkinleştirilmediğini kontrol edin.