AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Rus Gümüş Sanatı Hakkında Bilgiler Rus Gümüş Sanatı Nasıl Yapılır ?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
TERLAN
Kurucu
Kurucu
avatar


İsim İsim : Mehdin
Cinsiyet Cinsiyet : Erkek
Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 3884
Başarı Puanı Başarı Puanı : 8820
+ Rep Puanı + Rep Puanı : 9
Doğum tarihi Doğum tarihi : 01/08/96
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 03/07/13
Yaş Yaş : 22
Nerden Nerden : >Diyarbakır<
Hobiler Hobiler : Kitap okumak :)
Lakap Lakap : Tertions <3

MesajKonu: Rus Gümüş Sanatı Hakkında Bilgiler Rus Gümüş Sanatı Nasıl Yapılır ?   Çarş. Ağus. 21, 2013 10:11 am

Gümüş altın platin gibi değerli madenlerden yapılan takıların eşyaların kullanılmasıgeçmiş çağlarda da bir zenginlik prestij simgesi olmuştur. Bu nedenle insanlar her zaman bunlara ilgi duymuştur.
Gümüş altın bilindiği üzere dünyada en değerli madenler arasında ilk sıraları alır. Bu nedenle çağlar boyu çeşitli amaçlarla kullanılan bu tür değerli madenlerin işlenmesi ticareti belli mevzuatlara kurallara uygun yapılmaktadır.

Rusya’da gümüş ve kuyumculukla uğraşan sanatçı ve üreticilerin dönem dönem farklı gruplar altında toplandıkları ve yönetildikleri bilinir.

17.yy Rusya’sında gümüş ve kuyumcu esnafı iki gruba ayrılmıştı.

Le Rang d’Argent: Moskova ve taşradaki kuyumcular ve gümüşçüler birliğiydi.
Çarşılarda kuyumcular ve gümüşçüler bir sıra halinde dizilmiş ufaklı büyüklü dükkânlarda ticaret yaparlardı. Bunların bir kısmı sadece alım satımla uğraşır bir kısmı da kendi üretir ve satardı. Bunları kısaca “tüccarlar” ve “sanatçılar” olarak adlandırabiliriz. Her iki grup da Le Rang d’Argent üyeleriydi. Bu organizasyona üye olabilmek dönemin Çar’ı tarafından hazırlatılmış belgelerin imzalanmasıyla gerçeklenirdi (Porutchnye Zapisi).

Bu organizasyonun başında iki memur (Starosty) bulunurdu. Bunların görevi gümüş eserlerin ağırlığını niteliğini denetlemekti. Daha sonraları ise gümüş eserlerin damgalanması işini de üstlenmişlerdir. Damgasız eşya satmak yasaktı. Diğer taraftan her iki memur taşradaki sergi ve fuarları da ziyaret ederler burada satılan gümüş altın eşyaların kontrolünü yaparlardı.

L’Oruzheinaya Palata: Moskova’daki Kremlin Sarayı’na bağlı atölyelerin kuyumcuların oluşturduğu bir dernektir. Bu dernek doğrudan Çar’a bağlıydı. Bu organizasyonun başında bir de soylu bir kişi bulunmakta genel yönetimi o sağlamaktaydı. Örneğin Bogdan Matueievich Khitrovo (1655-1680) yılları arasında bu atölyelerin yönetimini üstlenmişti. Kremlin Sarayı’na bağlı atölyelerde pek çok değerli sanatçının yetiştiği de bilinir. Bu atölyeler Çar ve sülalesine court (meclis) üyelerine üretim yapmakla sorumluydu.



Diğer taraftan bu bahsi geçen organizyonun (derneğin) başındaki yönetici kadronun iki önemli görevi vardı. Bunlardan birincisi; bahsi geçen sanat dalında faaliyet gösterenlerin yapacakları ticaret ile ilgili yönetmelikleri hazırlamak diğeri ise; Çar’ın özel siparişlerini yapan atölyeleri yönetmek ve denetlemekti. Örneğin bu atölyelerde kimlerin çalışacağınıne yapacağını belirlemek gibi.
Zaman içinde organizasyonlarda değişimler gözlendi. Şöyle ki 19 Ocak 1700 tarihinde Çar 1. Pierre’in buyruğu ile tüm mücevher gümüşçü esnafı ve sanatçıları L’oruzheinaya Palata’ya bağlandı. Moskova ve taşradaki tüm altın ve gümüş eserler bu dernekte görev yapan “Starostes’ler” tarafından incelenerek damgalanıyordu.

Rus gümüş sanatı incelenirken gümüş sanatçılarının pek çoğunun yabancı: Alman İngilizFransız sanatçılardan oluştuğunu görmekteyiz. Örneğin (1714-1800) yılları arasında Rusya’da 234 Alman 261 İskandinav 44 Fransız bunların yanı sıra İngiliz İtalyan sanatçıların çalıştığı da bilinmektedir. Buradan çıkarılacak sonuç: Rus gümüş sanatının temelinde yabancı ustaların bilgi beceri kültü yatmaktadır. Zaman içinde bu ustaların yanında yetişen Ruslar ilerideki dönemlerde kendi kültür ve sanat anlayışlarını ortaya koymuşlar ve özellikle 19.yy’dan itibaren bu yönde pek çok güzel değerli eşyalar üretmişlerdir.

1714 yılında St. Petersburg’da iki dernek oluşturulmuştur. Bunların birinde RUS SANATÇILAR diğerinde YABANCI SANATÇILAR bir araya gelmiştir. Bu derneklerin daha önceki Rang d’Argent’dan farkı bu her iki dernekte tüccarların bulunmayışıydı. Bu her iki derneğin başında yöneticiler görev yapmaktaydı. Biz bu dernekleri “loncalar” olarak da tanımlayabilmekteyiz.
19.yy başlarından itibaren loncalar özelliklerini yavaş yavaş yitirmeye başladı. Damgalama işlemlerini de Çar’a bağlı olarak faaliyet gösteren “Assay Office”ler (damgalama ile görevli firmalar) yapmaya başladı Bölgelere şehirlere göre değişik organizasyonların gerçeklenmesiyle bu durum sağlanmış oldu.

 

KaranLık,
bir ışıkLa dehşet verir asLında,
Çünkü yaLnız kaLamazsın;
göLgen vardır yanında!!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://notnullteam.yetkin-forum.com
 
Rus Gümüş Sanatı Hakkında Bilgiler Rus Gümüş Sanatı Nasıl Yapılır ?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Staj başlatma Hakkında
» MeMLeKeTiNiZiN ŞiVeSi NaSıLDıR ?
» Lara Yeliz Sar Yapımcıların Gözdesi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Kanserojen NGHT :: Kültür,Sanat ve İnsan :: Tarih :: Sanat Tarihi-
Buraya geçin: